The sky is the limit

Varning för extremt random inlägg, vill du bli hjärntvättad och förvirrad...LÄS!

Jag har funderat extremt mycket på livet och allt den senaste tiden, varit extremt djup. Enda sedan hemskheterna i Norge har jag funderat över livets mening, vad som händer efter. Stackars ungdomar, hade världen framför deras fötter och kunde göra vad de ville med deras liv, så satte någon galning stopp för det. Tekniskt sätt hade det kunna vara jag, mitt liv kan ta slut imorgon, jag kanske blir påkörd eller vad som helst. Man har bara ett liv, du har miljontals val i det livet men ändå gör många val för andras skull. Du har fått ett liv för att du ska få leva det för dig själv, alltså ska du inte vika ned dig för andra, du ska inte stoppa dig själv för andras skull. Gör det du vill, gå din väg, våga vara dig själv! Låt ingen stoppa dig. Med dethär menar jag inte att man ska vara respektlös och såra folk medvetet på vägen, men vilka val du än gör i livet kommer någon någongång att såras. Då är frågan, sårar du dig själv eller andra? Jag älskar mig själv, mitt liv och mina vänner. Jag har ett extremt bra liv, men det kan bli bättre. Alltså ska jag göra det bättre, jag gör det som gör mig lycklig. Jag ska träna, även om jag inte kan spela innebandy till 100% så kan jag köra spinning, gymma osv. Förstår ni min poöäng? Varför låta normer eller annat stoppa dig? Ska samhället styra över dina val eller ska du? Skit i vad andra tycker, kör bara. För de är egentligen avundsjuka för att de inte vågar stå för vad de egentligen tycker och tänker. Låt hjärtat styra dina val med hjälp av hjärnan. Men tänk på dina medmänniskor, för världen runtomkring dig har extremt mycket med din lycka att göra, så var dig själv.. gör dina val men visa alltid respket för andra och uppskatta andra. Gör du det så kommer du sväva bland stjärnorna.

Det är inte bra när jag får tänka förmycket, då blir jag alltid förvirrad och allt sånt. Hoppas ni iaf förstod min poäng (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0