Will I ever be enough?

Räcker jag till? Duger jag? Gillar han verkligen mig? Hur kan folk tycka om mig?
Det är ofta såna frågor som just vi tjejer ställer oss själva. Redan i frågan trycker vi ned oss själva. Vi tittar ned på oss, och om vi ser oss själva som urusla, dåliga och värdelösa är det klart att andra börjar tänka så också.
"Åh vad fin du är idag" Är en komplemang många får och ofta när jag säger det får jag tillbaka ett "Idag, jag ser ju ut som en gammal kråka" Vi trycker ned på oss själva när vi får en komplemang. Ett "Tack" är så lätt att säga.. Men varför är det så svårt undrar jag? Är att säga "Tack" som ett erkännande att man ser bra ut?.. Och man kan inte erkänna att man är fin? ..

Kom igen nu allihopa där ute (framförallt tjejer)! Kolla på er själva, ni är vackra precis som ni är. Om ni hade varit fula, dumma i huvudet och värdelösa varför hade ni då haft vänner? Jag är inte super nöjd över mitt utseende, jag skulle kunna vara lite smalare, ha tjockare hår och längre ögonfransar. Men jag vet å andra sidan att min hy är super fin, jag har en bra längd och en propitionell näsa. Ingen är perfekt, men lyft fram dina finaste sidor och se på dig själv med stolthet. Jag är frisk, har bra vänner, en fin familj, går i skolan och får göra saker jag vill. Mitt liv är underbart!

Jag har inte alltid haft tur med killar och kärlek. Men jag vet att jag är en fantastisk människa. Otroligt stark eftersom jag i alla lägen står upp för det jag säger och med mina vänner bakom mig klarar jag av allt. Den kille som inte vill ha det,en tjej som älskar livet och är lycklig och ärlig. Den killen är det synd om.. Därför vet jag att jag kommer hitta någon, en person som är perfekt för mig och därför går jag inte runt och väntar, letar eller så. Utan jag vet att de händer när de händer. Jag kommer hitta allt. Kärleken och lyckan är min framtid. DU kan också bestämma din, men det börjar med att hitta dig själv och våga visa världen hur vacker du är. För du är garanterat unik och vacker på ditt sätt, försök inte vara någon annan. Utan du blev den du är av en anledning. Var stolt och håll huvudet högt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0